چگونه اندامی ورزشی داشته باشیم

پرورش اندام و بدن ورزشی

چگونه اندامی ورزشی داشته باشیم

پرورش اندام و بدن ورزشی

با چه ورزش هایی می توانیم به بدن خود فرم های زیبا دهیم

  • ۰
  • ۰

راز زنان خوش اندام چیست؟

زنان خوش اندام چه فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند؟

زنان خوش اندام در کنار رژیم غذایی مناسب به انجام فعالیت‌های ورزشی علاقه مند هستند. در این مقاله قصد داریم راز زنان خوش اندام را با شما در میان بگذاریم. با جیمیتو همراه باشید.

 

همه می‌خواهیم از همین شنبه هفته بعد یا برای عروسی خودمان یا یکی از وابستگان هرچه سریع‌تر خوش اندام شویم. اما هیچ وقت این رویای خوش اندام شدن بدون برنامه ریزی و داشتن راهکارهای مفید امکان‌پذیر نیست. ما در جیمیتو همراه شما هستیم تا خوش اندام بودن را تمرین کنیم و با هم بدانیم چگونه می‌توانیم به سرعت خوش اندام شویم.

 

چطور خوش اندام شویم؟

با جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که گویا خوش اندام بودن و خوش اندام باقی ماندن رازی دارد که باید کشف شود. اما بدانید که خوش اندام شدن رازی به جز تلاش شما برای تغییر سبک زندگی ندارد. بیشتر کسانی که امروز به نظر شما خوش اندام هستند، از روزهای نوجوانی و جوانی سبک زندگی خود را به نا به دلایل مختلف از جمله کاری همانند ورزشکاران و مدل‌ها یا برای سلامتی بیشتر تغییر دادند.

این را هم باید در گوشه ذهن خود داشته باشید که یا تغییر یک روزه در سبک زندگی خودتان نمی‌توانید به اندام دلخواه و میزان خوش اندامی که فکر می‌کردید برسید. برای خوش اندام شدن باید زمان صرف کنید و به خودتان امید دهید که در نهایت تلاش‌هایتان، یک بدن تراشیده خواهید داشت.

 

خوش اندام شدن با خوردن پروتئین مناسب

اگر فقط عناوین مطلب ما را بخوانید مسلماً تصور خواهید کرد که اگر از فردا کالباس و گوشت مرغ و گوساله را در رژیم غذایی خود قرار دهید مسلماً به خوش اندامی دلخواهتان خواهید رسید. در حالی که منظور ما از خوردن پروتئین، کنار هم قرار دادن انواع پروتئین‌های خوراکی در سبد غذایی است.

بر اساس مطالعات انجام شده خوردن پروتئین‌های مکمل در کنار هم می‌تواند منجر به لاغری و همچنین خوش اندام شدن افراد شود. به همین دلیل اگر عادت دارید که پروتئین گیاهی فقط مصرف کنید، بهتر است از همین امروز مقدار پروتئین حیوانی هم در وعده‌های غذایی خود جای دهید.

برعکس اگر همیشه پروتئین حیوانی مصرف می‌کنید برای خوش اندام شدن نیاز دارید که پروتئین گیاهی هم بخورید. اگر می‌خواهید بدانید چرا پروتئین باعث لاغری و خوش اندام شدن شما می‌شود، این است که پروتئین باعث می‌شود دیرتر احساس گرسنگی کنید و غذای کمتری بخورید.

همچنین در میان وعده‌های خودتان از پروتئین غافل نشوید. خوردن میان وعده‌های پروتئین دار مانند کرفس، بادام‌زمینی و دیگر موارد که از آن‌ها اطلاع دارید یا می‌توانید به مقالات مرتبط در جیمیتو مراجعه کنید، استفاده نمایید.

 

به عنوان یک امتیاز اضافی برای خوردن پروتئین در میان وعده‌ها، در نظر داشته باشید که پروتئین باعث کاهش چربی خون هم می‌شود.

 

تأثیر پشت میز غذا خوردن روی خوش اندام شدن

باور اینکه خوردن غذا پشت میز و به همراه خانواده می‌تواند به خوش اندام شدن شما کمک کند شاید در ابتدا سخت باشد اما در ادامه خواهید دانست که این تغییر ساده در زندگی می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

می‌دانیم که شما سرتان شلوغ است، حوصله جمع را ندارید، می‌خواهید وقت ناهار اخبار ببینید و هزار و یک بهانه دیگر اما همه این کارها به خوش اندام بودن شما آسیب می‌زنند. بر اساس آمارهای به دست آمده کسانی که پشت میز غذا می‌خورند، به نسبت دیگران مقدار غذای کمتری مصرف و در نهایت خوش اندام‌تر هستند.

زمانی که دست به قاشق می‌شوید و در همین حین به اخبار تلویزیون گوش می‌دهید، مغز شما پیام‌های دریافتی از معده را به خوبی زمانی که با آرامش کامل در حال غذا خوردن باشید دریافت نمی‌کند و شما با وجود اینکه در بیشتر موارد سیر شده‌اید، باز هم ناخوداگاه به غذا خوردن ادامه می‌دهید تا در نهایت از فرط درد معده دست از غذا بکشید.

این غذای اضافی خورده شده تبدیل به چربی و قند می‌شود و در عضلات و اندام‌های شما تجمع می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا حد امکان از غذا خوردن جلوی تلویزیون و دور از جمع خودداری کنید و یک وعده خودتان را حتماً با خانواده سپری نمایید.

 

میان وعده سالم ضامن خوش اندام شدن

خوردن میان وعده‌های انرژی‌زا و دارای مواد غذایی مضر برای هر کسی چه خوش اندام باشد یا نه ضرر دارد. اما اگر بتوانید این میان وعده را به طوری اصلاح کنید که فواید آن بیش از مضراتش باشد، مصرف آن برای خوش اندام شدن توصیه شده است. میان وعده به شما کمک خواهد کرد تا در خوردن وعده‌های اصلی هوس زیادی نداشته باشید.

علاوه بر مورد بالا، دقت کنید که خوردن میان وعده از روی فشارهای عصبی نباشد. در این حالت بدن شما بدون هیچ نیازی مقدار کالری مازاد دریافت کرده و به سرعت آن را به انرژی و چربی تبدیل می‌کند. برای داشتن میان وعده کافی است که مقدار غذای اصلی خودتان را به نسبت قبل کمتر کنید.

برای میان وعده‌های خودتان از مواد غذایی استفاده کنید که متابولیسم بدن را افزایش دهند یا اینکه شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارند. ما در جیمیتو مقاله‌های زیادی در مورد تهیه و خوردن میان وعده‌های سالم داریم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

زنان خوش اندام چه فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند؟

جویدن کامل غذا برای خوش اندام ماندن

جویدن غذا اولین مرحله در هضم غذا است که عموماً توسط افراد نادیده گرفته می‌شود. زمانی که شما غذا را به خوبی بجوید این فرصت را به آنزیم‌ها و همچنین اسید معده می‌دهید که تکه‌های کوچک غذا را بهتر و مطلوب‌تر هضم کنند و مواد مغذی آن را استخراج و جذب بدن کنند. خوردن غذا با تکه‌های جویده نشده و بزرگ باعث می‌شود که هضم غذا در معده و روده با مشکل مواجه شود.

علاوه بر این مورد، جویدن کامل لقمه‌ها در دهان، شما را از چاقی به سمت خوش اندام بودن سوق می‌دهد. همانند پشت میز نشستن این تغییر ساده در زندگی زیادی به شما خواهد کرد. ۲۰ دقیقه مغز شما طول می‌کشد که متوجه شود معده شما پر شده است شما اگر این زمان را با استفاده از جویدن بیشتر غذاها به مغز خود بدهید، متوجه خواهید شد که به مرور زمان زودتر احساس سیری می‌کنید و خوش اندام‌تر شده‌اید.

 

خوردن وعده‌های کوچک راز خوش اندام شدن

وعده‌های کوچک می‌تواند یکی از مهم‌ترین روش‌های لاغری و رسیدن به راز خوش اندام شدن باشد. اگر در هر وعده غذایی از امروز قاشق کوچک‌تری به نسبت روزهای گذشته استفاده کنید، متوجه خواهید شد که زودتر دست از غذا می‌کشید چرا که مدت زمان غذا خوردن شما زیاد شده و مغز فرصت کافی برای اعلام سیر شدن معده در اختیار دارد.

علاوه براین وعده‌های کوچک‌تر به مانند قاشق‌های کوچک به شما کمک خواهند کرد که مسیر خوش اندام شدن را با سرعت بیشتری طی کنید. برای کوچک‌تر کردن وعده‌های غذایی خود بشقاب‌های کوچک‌تر بردارید. این کار درست است کمی ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما در نهایت سود زیادی به شما خواهد رساند.

سعی کنید که خودتان را فریب ندهید، اگر قرار باشد در بشقاب کوچک‌تر مقدار کالری بیشتری بخورید همان بشقاب قبلی را دوباره انتخاب کنید و از قاشق‌های کوچک‌تر به جای قاشق همیشگی استفاده کنید. برای خوش اندام بودن، صداقت با خودتان کلید اصلی موفقیت می‌تواند باشد.

 

پرداخت نقدی برای خوش اندام شدن

محققان اعلام کردند که داشتن کارت‌های بانکی و استفاده همیشگی از آن‌ها باعث چاقی ما می‌شود. زمانی که هنوز کارت‌های اعتباری به این حد فراگیر نشده بود، مردم از روش نقدی برای پرداخت کردن استفاده می‌کردند. خوش شما به خوبی میدانید زمانی که دست به جیب می‌شوید و یک به یک اسکناس‌های عزیزتان را می‌شمارید، هر لحظه به هزینه‌ای که کردید فکر می‌کنید.

حال تصور کنید اگر به صورت نقدی هزینه غذای خودتان را پرداخت کنید چه می‌شود؟ آیا به مانند قبل اشتیاق زیادی برای غذا خوردن خواهید داشت؟ مسلماً این طور نیست و مقدار غذایی که می‌خورید به نسبت کمتر خواهد شد.

نکته دیگر در این است کارت‌های اعتباری همیشه در کنار ما هستند و هر زمان که دوست داشته باشیم و کارتمان خالی نباشد می‌توانیم مواد غذایی خریداری و مصرف کنیم. این در حالی است که پول نقد به مانند کارت بانگی به سادگی همیشه موجود نیست و برای داشتن پول نقد، زحمت مراجعه به عابر بانک و بانک می‌تواند یک عامل بازدارنده برای خوردن غذاهای فست فودی و ناسالم باشد.

 

برای خوش اندام ماندن زیاد آب بخورید

شاید شما هم تجربه کردید در بیشتر مواقعی که احساس گرسنگی می‌کنیم، با خوردن آب تقریباً این حس برطرف می‌شود. بر اساس مطالعات و نتایج به دست آمده از آن‌ها مشخص شده است که گاهی مغز احساس تشنگی و گرسنگی را به خوبی از هم تمایز نمی‌دهد و شما به جای احساس گرسنگی احساس تشنگی می‌کنید.

به این دلیل ساده اگر احساس می‌کنید که گرسنه هستید و این گرسنگی غیرعادی است مقداری آب بخورید. دقت کنید که آب باید بخورید و از نوشیدنی‌های دیگر هرگز نباید استفاده نمایید. چرا که این نوشیدنی‌ها فقط عطش شما را رفع می‌کنند و بعد از آن شروع به چاق کردن شما می‌کنند.

خوردن آب نه تنها سرکوب کننده احساس گرسنگی است بلکه باعث می‌شود که بدن شما به مقدار زیادی آب لازم برای انجام فرایندهای زیست شیمیایی را به دست آورد. برای اینکه آب کافی در طول روز بخورید ترفندهای ساده‌ای وجود دارد.

برای مثال می‌توانید یک بطری شیک و دلخواه خودتان را تهیه کنید و با خودتان به سر کار ببرید و هر زمان که نگاهش می‌کنید، از آن آب هم بخورید یا اینکه از برنامه‌های یادآوری خوردن آب در طول روز استفاده کنید تا بتوانید در روز حداقل هفت تا هشت لیوان آب خورده باشید.

 

فراموشی غذاهای کم کالری برای خوش اندام شدن

اغلب غذاهایی که در مغازه‌ها با عنوان غذای رژیمی مشاهده می‌کنید، واقعاً رژیمی نیستند. این محصولات به شدت فراوری شده و غنی شده از ترکیبات مضر دیگری هستند. برای مثال زمانی که از ماست‌های بدون چربی استفاده می‌کنید باید این خطر را به جان بخرید که میزان زیادی کربوهیدرات و نمک به بدن خود وارد می‌کنید. همچنین در برخی موارد غذاهای رژیمی به جای ترکیبات عادی از ترکیباتی استفاده می‌کنند که به مراتب ضرر بیشتری دارند.

تنها کاری که اغلب تولید کنندگان غذاهای رژیمی انجام می‌دهند این است که یک دستور غذایی پیچیده بر روی بسته‌بندی قرار می‌دهند که شما ساعت‌ها زمان برای کشف اسرار نهفته در آن نیاز دارید و در نهایت به عنوان رژیمی بودن اکتفا می‌کنید و می‌خرید.

به جای خرید غذاهای رژیمی خودتان سعی کنید در خوردن غذاها خویشتن‌دار باشید.

 

تأثیر عزت نفس در تناسب اندام شدن

برای همه کسانی که رژیم غذایی دارند، نخوردن غذاهایی که قبلاً خیلی دوست داشتند و از آن برای تنها امیدواری زندگی خود استفاده می‌کردند، کار سخت و دشواری است. پیش آمده است که گاهی به خاطر خوردن یک غذای ممنوعه در رژیم غذایی ساعت‌ها خودمان را سرزنش کنیم. مطالعات نشان داده است که این سرزنش کردن به هیچ عنوان تأثیر مثبتی بر روی رژیم غذایی و همچنین خوش اندام شدن ندارد.

عزت نفس پایین در نهایت منجر به این خواهد شد که شما بارهای دیگر هم سرزنش کردن خودتان را به قیمت خوردن غذاهای لذیذ، قبول کنید. اما اگر اعتماد به نفس و عزت نفس داشته باشید در مقابل اولین وسوسه خوردن غذای ممنوعه می‌ایستید و تا آخرین لحظه مقاومت می‌کنید.

 

حتی اگر از غذای ممنوعه خورده باشید لازم نیست خودتان را سرزنش کنید کافی است که یک روز بیشتر ورزش کنید تا کالری اضافی بدن را بسوزانید.

 

خواب لازمه خوش اندام ماندن

خواب تنها زمانی که سخت مشغول کار هستید یا درس زیادی دارید و باید بیدار بمانید در اولویت شما قرار می‌گیرد. اما مطالعات پزشکان نشان داده است اگر می‌خواهید خوش اندام شوید و خوش اندام باقی بمانید مسلماً می‌بایست میزان خواب خودتان را در طول روز تنظیم کنید. کم خوابی منجر به افزایش وزن در شما خواهد شد. توصیه شده است که روزهایی که تعطیل هستید و مجبور نیستید به مانند روزهای کاری زود بیدار شوید، به اندازه کافی استراحت کنید.

کمبود خواب موجب می‌شود که میزان هورمون‌های ترشح شده در بدن شما صبح روز بعد به شدت تغییر کند. با این تغییرات دیگر بدن شما قادر نخواهد بود مثل همیشه چربی سوزی کند و در نهایت هر آنچه که شما می‌خورید را به صورت کالری ذخیره می‌کند.

همچنین اغلب روزهایی که شب آن کم خوابیده باشید احساس خستگی وجود دارد که طاقت شما برای انجام ورزش‌ها را به صفر می‌رساند.

 

هر روز جشن نگیرید تا لاغر شوید

یک کیک تولد خوشمزه، دوناتی که همکارتان خریداری کرده است، میهمانی که با جناقتان دعوت کرده است و هزاران اتفاق خوشایند دیگر با وجود اینکه بسیار خوب و عالی هستند اما در نهایت منجر به این خواهند شد که شما از برنامه روزانه خودتان که برای لاغری تنظیم کرده بودید دور شوید. محققان اعلام کردند، وجود راه‌های فرار زیاد در رژیم غذایی منجر به غیرعملی شدن آن می‌شود.

اگر قرار است که شب در تولد دوستتان کیک بخورید، از صبح تا شب مقدار کالری دریافتی بدنتان را کاهش دهید تا شب بتوانید کیک را جایگزین آن کنید. یا اگر می‌خواهید فردا غذای مفصل‌تری بخورید، ناچارید که از مقدار چربی و سس غذایتان کم کنید تا برنامه لاغری و غذایی شما به هم نریزد.

زنان خوش اندام چه فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند؟

نوشابه قاتل تناسب اندام

شیرین‌کننده‌های مصنوعی همیشه بحث برانگیز بودند. در حالی که مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد خوردن این مواد هیچ تأثیری بر روی اضافه وزن ندارد اما در کنار آن تحقیقات دیگری هم وجود دارد که نشان داده است خوردن نوشیدنی‌هایی با شیرین‌کننده‌های مصنوعی منجر به چاقی و همچنین افزایش قند خون می‌شود. لذا به شما توصیه می‌کنیم در خوردن این مواد احتیاط لازم را داشته باشید.

نوشابه‌های رژیمی بزرگ‌ترین منبع شیرین‌کننده‌های مصنوعی است. خوردن نوشابه رژیمی حس بد چاق کنندگی آن را از مغزتان پاک می‌کند و شما را بیشتر به خودش وابسته می‌کند. هر چیز کم کالری با مصرف زیاد می‌تواند تبدیل به یک ماده غذایی پرکالری شود.

 

وانیل بو کنید تا خوش اندام باشید

اگر به مانند بیشتر افراد روی کره زمین به خوردن شیرینی و شکلات معتاد هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خوردن شکلات مقداری وانیل بو کنید. بر اساس مطالعات آماری کسانی که وانیل را قبل از خوردن شیرینی بو می‌کنند، نسبت به دیگران مقدار کمتری شیرینی می‌خورند. دلیل این پدیده را می‌توان در کاهش لذت و هوش خوردن شکلات توسط عوامل شیمیایی موجود در وانیل دانست.

 

لباس تنگ، یادآور هدف خوش اندام شدن

اگر هر روز صبح، ظهر و شب به خودتان بگویید که می‌خواهید خوش اندام شوید و از دست چربی‌های اضافی که در اطرافتان هست خلاص شوید، مسلماً با سرعت بیشتری خوش اندام خواهید شد. اما این کار چطور امکان‌پذیر است؟ به سادگی.

کافی است که به جای خوردن غذا و پوشیدن لباس‌های گشاد در خانه از لباس‌های تنگ و همچنین بدن‌نما استفاده کنید تا یادتان باشد هدف شما آب کردن همه چربی‌های دور شکم و کمر است. لباس‌هایی به مانند پیژامه شما را فریب می‌دهند و به شما خود واقعی‌تان را نشان نمی‌دهند به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر قصد شما خوش اندام شدن است، از لباس‌های اندامی‌تر استفاده کنید.

 

رابطه آشپزی کردن و خوش اندام شدن

بر اساس تجربه آشپزهای ماهر کسانی که خود دست به پختن غذا می‌زنند عموماً دوست ندارند در غذای خود از مواد غذایی که سالم نیستند استفاده کنند. لذا اگر می‌خواهید وزن خودتان را کم کنید یا اینکه خوش اندام‌تر شوید، بهتر است که از همین امروز دست به کار شوید و برای خودتان غذاهای سالم‌تر درست کنید. همچنین شما مختار خواهید بود که چه غذایی برای چه روزی درست کنید و لازم نیست از وعده‌های غذایی خانواده یا همسرتان پیروی کنید.

 

مصرف کم شکر برای تناسب اندام 

بر اساس مطالعات و گفته‌های پزشکان بدن شما می‌تواند مقدار محدودی کربوهیدرات را جذب کند و مابقی را به صورت چربی به سمت اندام‌های مختلف هدایت می‌کند. زمانی که خوردن شکر را بی رویه افرایش می‌دهید، دیگر نباید توقع داشته باشید که وزن شما کم شود.

شاید برای شما این حس خستگی و خمودگی بعد از خوردن مواد شیرین آشنا باشد. زمانی که قند زیادی وارد بدن می‌شود انسولین برای مصرف آن ترشح می‌شود که خود باعث احساس خمودگی در افراد می‌شود.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که مشاهده کردید روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آن برای خوش اندام شدن خودتان استفاده کنید. مسلماً هر یک از روش‌های پیشنهادی ما مشکلات و همچنین مزایای خاص خود را دارد، لذا شما بر اساس تصمیم و شایستگی که طی توضیحات می‌دیدید، می‌توانید از آن‌ها استفاده نموده و نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

  • ۹۸/۰۷/۳۰
  • رضا موسوی

نظرات (۲)

  • مهران بیان
  • فکر کنم ورزش بیشتر از هر مورد دیگه ای تاثیر داشته باشه

  • اشکان ارشادی
  • سلام 

    چند روزی بود که ذهنم مشغول این بود که چرا بچه‌ها در بیان وبی بدنسازی نمیزنند ، الان وب شما را دیدم. موفق باشید. 

    حتما از مطالب و عکسهای شما بهره میبرند و کار زیبایی را شروع کرده اید. 

    اگر وب دیگری هم در زمینه بدنسازی دارید تحت نظری خبرم بدید. 

    دنبال شدید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی