چگونه اندامی ورزشی داشته باشیم

پرورش اندام و بدن ورزشی

چگونه اندامی ورزشی داشته باشیم

پرورش اندام و بدن ورزشی

با چه ورزش هایی می توانیم به بدن خود فرم های زیبا دهیم

  • ۰
  • ۰

چاق شدن صورت به کمک این چند روش

 
چاق شدن صورت به کمک این روش‌ها به سرعت انجام خواهد شد

چاق شدن صورت بدون اینکه چربی به اطراف شکم و یا ران‌هایتان به وجود بیاید کار بسیار سختی است. در این مقاله با ارایه راهکاری مناسب به چاق شدن صورت شما کمک خواهیم کرد با جیمیتو همراه باشید.

 

چرا چاق شدن صورت مهم است؟

کاملا طبیعی است که داشتن صورت چاق و توپر شما را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. و در مقابل صورت استخوانی می‌تواند نمایانگر یک صورت پیر باشد؛ شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها برای اینکه صورت پر و چاق داشته باشند به سراغ روش‌های غیر طبیعی و بعضا تزریق ژل و … می‌روند.

 

راهکارهای چاق شدن صورت

در این مقال قصد داریم به ارایه چند روش برای چاق شدن صورت به صورت طبیعی بپردازیم که انجام آن برای شما هزینه زیادی نخواهد داشت و می‌تواند جواب خوبی نیز داشته باشد. بنابراین با ما همراه باشید.

چاق شدن صورت

آلوئه ورا

تحقیقات نشان می‌دهد بانوانی که به مدت ۹۰ روز و هر روز یک قاشق چای خوری آلوئه ورا خورده‌اند میزان خاصیت الاستیسیته پوست صورت آن‌ها بیشتر شده و صورتی توپر و چاق‌تری خواهند داشت. البته این مساله را توجه داشته باشید که برخی از افراد به آلوئه ورا حساسیت دارند و امکان خوردن آن برایشان وجود ندارد.

 

سیب

بسیاری از محققان معتقد هستند که سیب دارای مقادیر بسیار بالایی آنتی اکسیدان، ویتامین A و B و C است که مصرف منظم آن می‌تواند مانع از بروز آسیب به بافت‌های پوست شود. برخی نیز مدعی هستند که کلاژن و الاستین موجود در سیب باعث می‌شود پوست صورت شما نرم و شاداب دیده شود.

 

 

خیار و گلابی

خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه های پرآب تلقی می شود که خواص بسیاری برای لطیف کردن پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می‌تواند به بهبود آبرسانی سلول‌های پوستی کمک کند به ویژه اگر از ماسک تهیه شده از این میوه به صورت موضعی در ناحیه صورت استفاده کنید.

 

آجیل و دانه‌ها

یکی دیگر از روش‌های بی عارضه و طبیعی برای پر کردن صورت و چاق کردن آن در مدت زمانی کمتر از یک ماه گنجاندن مغز آجیل به برنامه و رژیم غذایی است. این رژیم باید شامل بادام، پسته و فندق باشد. افرادی که به صورت منظم از این مواد غذایی استفاده می‌کنند راحت‌تر به چاق شدن صورت خواهند رسید بدون اینکه آسیبی به سلامت بدن وارد کنند.

 

انواع سالاد

گنجاندن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده‌های غذایی به ویژه وعده شام تاثیر زیادی بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن دارد. جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین E و گروه ویتامین های B می تواند تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان بافتی صورت داشته باشد.

 

نوشیدن آب

یکی از نکاتی که شاید بسیاری از ما ساده از کنار آن می‌گذریم نوشیدن آب در طول روز است. برخی از ما به خیال آنکه روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای می‌نوشیم تصور می کنیم که آب مورد نیاز بدن مان را نیز دریافت کرده‌ایم درحالی که هیچ یک از مایعات و نوشیدنی‌ها نمی‌تواند جای آب را بگیرد و به چاق شدن صورت کمک کند.

 

ماسک عسل

عسل فواید باورنکردنی در پوست و سلامت انسان دارد، این ماده شگفت انگیز دارای مقادیر بسیار بالایی از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از بیماری‌های پوستی نیز کمک می‌کند. برای استفاده کافیست یک ماسک صورت با عسل طبیعی تهیه کرده و آن را چند بار در هفته به مدت ۱۰ تا ۱۵ بر روی صورت خود قرار دهید. و سپس صورت خود را شستشو کنید. البته خوردن عسل نیز به علت داشتن مواد مغذی مانند انواع آنتی اکسیدان می‌تواند به سلامت پوست صورت کمک کند. توصیه ما به شما خوردن ۹ تا ۱۰ قاشق عسل طبیعی به صورت روزانه است.

 

ماساژ با روغن گیاهی

برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ دادن صورت با روغن‌های گیاهی می‌تواند به شادابی و سلامت پوست کمک کند. روغن‌ایی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده کنید عبارتند از:

  • روغن بادام (دارای خواص نرم کنندگی پوست)
  • روغن نارگیل (محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش)
  • روغن اووکادو (مناسب برای ترک پوست)
  • روغن زیتون

 

شیر

شیر سرشار از پروتئین و املاح معدنی است که در کمتر ماده غذایی پیدا می‌شود، اگر می‌خواهید در مدت کمتر از ۳ ماه صورت چاق داشته باشید، کافیست روزانه ۲ لیوان شیر تازه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید درون شیر مواد مغذی زیر که می‌تواند باعث چاق شدن صورت شود وجود دارد.

  • آمینو اسید
  • کلسیم
  • ویتامین B12
  • پروتئین
  • ویتامین D و A

 

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که دارای مقادیر بسیار زیاد آنتی اکسیدان است. از این گیاه برای درمان جوش صورت نیز استفاده می‌شود و به علت داشتن خاصیت کشسانی مانع از افتادگی پوست صورت نیز می‌شود. برای اینکه صورت چاق داشته باشید کافیست ژل این گیاه را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود ماساژ دهید.

 

گلاب و گلیسیرین

خواص گلاب بر کسی پوشیده نیست، برای چاق شدن سریع صورت کافیست هر شب قبل ار خواب مقداری گلاب و گلیسیرین را با هم ترکیب کرده و بر روی صورت قرار دهید و صبح آن را با آب بشورید.

 

خوردن کربوهیدرات

انواع کربوهیدرات‌ها مانند برنج، سیب زمینی، ماکارونی و … در چاق شدن تمام اعضای بدن به خصوص صورت موثر است. اگر هدف شما چاق شدن صورت است باید با دقت بیشتری اقدام به خوردن این مواد غذایی بکنید زیرا در غیر این صورت رسیدن به اضافه وزن در مدت زمان کوتاه اجتناب ناپذیر خواهد بود!

 

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله دارای آنتی اکسیدان فراوانی است که باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد و ماد مضر از سطح پوست می‌شود و به جوانی آن کمک زیادی می‌کند. برای چاق شدن صورت کافیست یک قاشق پودر شنبلیله را با آب مخلوط کنید و آن را مانند ماسک ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت را با آب به خوبی بشویید و خشک کنید. می‌توانید این کار را به صورت روزانه تا گرفتن نتیجه ادامه دهید.

 

باد کردن بادکنک 

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما باد کردن بادکنک می‌تواند یک ورزش مناسب برای ماهیچه‌های گونه و صورت باشد و به توپر نشان دادن صورت کمک کند. برای شروع، یک بادکنک را با دمیدن نفس خود به آن باد کنید، در هر مرحله از اینکار یک دقیقه صورت خود را در این وضعیت نگه دارید و سپس اینکار را تا پر شدن بادکنک ادامه دهید. باد کردن بادکنک، ۵ بار در روز می‌تواند به تقویت ماهیچه‌های صورت شما کمک کند.

 

موانع چاق شدن صورت

در مقابل برخی از مواد غذایی و عادات روزانه ما باعث می‌شود چاق شدن صورت را از دست بدهیم. در این بخش به معرفی این عادات ناصحیح می‌پردازیم.

چاق شدن صورت

دخانیات و الکل

مصرف دخانیات و الکل باعث آسیب رساندن به سلامت پوست و صورت شما می‌شوند و لذا اگر صورت چاق می‌خواهید باید این دو را کنار بگذارید. دخانیات و الکل باعث از بین بردن خاصیت الاستیسیته پوست شده و ظاهر صورت شما را پیرتر و لاغرتر نشان می‌دهد.

 

آرایش کردن

استفاده از لوازم آرایشی در میان بانوان بسیار رایج شده است، اما نکته که در مورد استفاده از این مواد شیمیایی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد آسیب‌هایی است که در بلند مدت به پوست وارد می‌کنند، بنابراین تا حد امکان کمتر از این مواد استفاده کنید و اجازه دهید پوست صورت شما به اندازه کافی هوا بخورد.

 

رژیم غذایی نادرست

بسیاری از ما این روزها به سراغ غذاهای حاضری و چرب مانند انواع فست‌فود می‌رویم که علاوه بر آسیب رساندن به سیستم گوارش و سلامت قلب باعث بروز مشکلاتی بر سطح پوست می‌شود. در مقابل گنجاندن مواد پروتئینی، انواع مواد معدنی مانند تخم مرغ، شیر، سیب و … که منابعی غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین نیز هستند به سلامت پوست صورت کمک زیادی خواهد کرد.

 

کمبود خواب

کبود خواب و داشتن استرس از عواملی هستند که به سرعت بر روی پوست صورت شما تاثیر می‌گذارند. لاغر شدن صورت، افتادگی پوست و چین و چروک از مهمترین نشانه‌های این دو عامل مهم است. بنابراین استرس، کمبود خواب و عواملی که به دلیل آن‌ها به وجود می‌اید می‌تواند مانع از چاق شدن صورت شما شود، پس آن‌ها را جدی بگیرید.

 

عدم ورزش صورت

یوگا حرکات ورزشی فوق‌العاده برای تمرین دادن عضلات صورت دارد که اگر به صورت منظم و روزانه آن‌ها را انجام دهید دچار افتادگی صورت نخواهید شد و در مقابل صورت شما نیز خوش حالت‌تر از قبل دیده می‌شود. پس ورزش صورت را جدی بگیرید حتی برای چند دقیقه در طی روز می‌تواند اثر گذار باشد.

 

نخندیدن

بله درست شنیدید، نخندیدن می‌تواند به افتادگی و پیری زودتر پوست صورت بیانجامد. خندیدن باعث به حرکت درآمدن عضلات صورت شده و شادابی پوست را به همراه دارد. افرادی که چهره‌ای اخمو و عبوس دارند معمولا زودتر دچار پیری صورت و چروک شدن پوست می‌شوند. پس شاد بودن و خنده را فراموش نکنید.

 

ورزش‌های چاق شدن صورت

از جمله راهکارهای خانگی چاق شدت صورت ورزش کردن است. این روش در کنار رژیم غذایی و مواردی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم می‌تواند سرعت چاق شدن صورت را بیشتر کند. پس برای از دست ندادن زمان یک راست می‌رویم سراغ اصل مطلب یعنی ورزش های چاق شدن صورت:

 

تمرین ۱

دهان خود را با آب پر کنید و سعی کنید بدون قورت دادن آن را به مدت ۶۰ ثانیه درون دهان نگه دارید. این تمرین را می‌توانید ۳ تا ۴ بار در روز تکرار کنید و نتایج فوق‌العاده آن را مشاهده کنید.

 

تمرین ۲

ابتدا بر روی صندلی بنشینید و دهان خود را تا جایی که می‌توانید باز کنید (انگار جلوی دندانپزشک نشسته‌اید). سپس با دو دست خود لپ های خود را بکشید و این کار را ۳۰ ثانیه ادامه دهید و سپس استراحت کنید. این تمرین را چند بار در روز تکرار کنید.

 

تمرین ۳

گونه‌های خود را نیشگون بگیرید. (حداکثر در هر ست ۲ تا ۳ بار). حداکثر اینکار را ۵ بار در طی روز انجام دهید. این کار به چاق شدن صورت کمک خواهد کرد

  • ۹۸/۰۶/۳۱
  • رضا موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی